Artikel NTR: Stichting Passaat Launch

Schitterend artikel van journalist John Samson naar aanleiding van de launch van Stichting Passaat. Dhr. Samson schreef:

“Na jarenlange stilte is de Antilliaanse studentenvereniging ‘Passaat’ weer officieel actief in Nederland. De ‘nieuwe’ Passaat gaat nu verder als een stichting, die geld en advies geeft aan Antilliaanse organisaties. […]”

“De wederopstand van Passaat is goed nieuws voor de Antilliaanse organisaties. Veel van de stichtingen moeten sinds dit jaar zonder subsidiegelden draaien of hebben dit jaar minder sponsorgeld om hun activiteiten te bekostigen. […]”

“In het bijzijn van de gevolmachtigde ministers van Curaçao en Sint Maarten is in een theaterzaal in Rotterdam het nieuwe bestuur gepresenteerd. […]”

Klik hier om de volledige artikel te lezen. Het bestuur van Stichting Passaat bedankt dhr. Samson en NTR voor de verslaggeving.

Tribute Studentenvereniging Passaat

Studentenvereniging Passaat was een Antilliaanse en Arubaanse studentenvereniging die op 11 september 1997 opgericht was door een groep studenten studerende aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Onder deze studenten was er behoefte aan een vereniging die dicht stond bij hun cultuur. Met de oprichting van studentenvereniging Passaat en de vele activiteiten speelden de oprichters in op de behoeften van deze studenten.

Het is ons een eer om na 17 goede, spannende en leerzame jaren van de studentenvereniging, Stichting Passaat te mogen oprichten. Wij hopen met onze doelstellingen via een indirecte manier de doelstellingen van studentenvereniging Passaat in het leven te houden. En meer mooie herinneringen te maken met en voor Caribbische-Nederlanders in Nederland.

Studentenvereniging Passaat Bedankt!